Masuk masuk kerja je hari tu aku dah kena panggil dengan QA(department yang curi dengar perbualan orang).Kalau dah kena panggil dengan QA tak kan la diorang bermurah hati nak belanja aku tutti frutti pulak kan.apetah lagi nak belanja starbuck.Dekat 45minit jugak la aku kena dengar die ceramah pasal ade satu call aku nie amik mase 55saat.Disebabkan aku malas nak berdebat dengan QA tu aku memilih untuk berdiam sahaja.Lepas je kena ceramah tu aku terus takde mood nak jawab call.
"salam sejahtera...." aku baca dialoq
"ya salam sejahterai pak" dengar suara je aku dah boleh tahu ape bangse makhluk nie.
"ape yang boleh saya bantu?" baca dialoq lagi.
"begini pak ya.saya dah buat pinjaman gratis tapi tak boleh dapat.kenapa ya?kenapa?" makhluk nie bersuara tegas
"boleh saya tahu cara encik membuat pinjaman itu?" aku berlembut sambil bersandar.
"taip advance laa!.tak kan tak tahu.saya mahu cepat nie" makhluk nie memaksa aku mengurangkan volume suara.
"sebentar ye saya buat semakan"
"yee semak la banyak kali.." aku dengar makhluk nie membebel dengan makhluk lain.
****HOLD****
hasil lepas aku buat semakan:
****UNHOLD****
"ENCIK dalam semakan saya sekarang,cik sudah salah taip.JADI untuk dapatkan pinjaman kredit encik perlu taip ADVANCE.boleh cik?" masa untuk aku bertegas.
"uhh saya salah taip ya?baik cik." customer nie baru pandai bersuara lembut.
*cilaka punya jantan.